Det jobbigaste med att bo i lägenhet

Det jobbigaste med att bo i lägenhet måste vara att passa alla tvättider. och att komma ihåg att boka dem. Flyttade hemifrån i höstas, från ett hem med diskmaskin och tvättmaskin i hushållet, till en lägenhet. Utan båda diskmaskin och tvättmaskin. Fine, tänkte jag i början, det kan väl inte vara så jobbigt? Diska för hand är enkelt, och att boka tvättstugan handlar ju bara om att få in en rutin. Oh my, vad naiv jag var! 
Vad gäller diska för hand, så blir det bara rent om man använder YES. Köpte ett billigt märke först, och det blir helt enkelt inte rent. 
Vad gäller tvättstugan däremot, så har jag aldrig haft en riktigt bra tid, ni vet mellan 19-22 en vardag? Nej, för de tiderna tar hela jä*la gårdens barnfamiljer. Okej, men tiden innan då? Mellan 16-19? Nej, för de tiderna försvinner  till resten av gårdens alla pensionärer. Jag menar, gör de inte annat än tvättar eller? Pensionärer kan väl gå i samma kläder varje dag?! Så de enda tiderna som blir över är alltså mellan 7-10 på morgonen.

Egen tvättmaskin är vad som står överst på min önskelista när jag fyller år. Mamma, om du läser de här vore jag jätteglad över en tvättmaskin...

Nej, nu ska jag äta kvällsmat. Köttbullar och stuvade makaroner. mumma!


Kommentarer
Postat av: Selma

Jag det är skit kul :) Street för min del :D haha men gillar även hiphop & show. Lite allt möjligt :P Stackars dej där med disken & tvätten :P Hoppas du får en tvättmaskin snart :)

2008-02-28 @ 21:16:17
URL: http://selmiic.blogg.se
Postat av: Emma

Hej och tack för kommentaren.
Kul att någon tycker om den, själv är jag lite less på den. Har inte hunnit installera Photoshop ännu på min nya dator, så jag antar att jag får dras med den designen jag har nu.

Stuvande makaroner och köttbullar åt jag precis, smaskigt!

/Emma

2008-02-28 @ 21:35:06
URL: http://emmawik.blogg.se
Postat av: emma

sköt å höra att man inte är ensam om det;) ja, jag skulle faktiskt också säga att det är hyvelns fel, för när man använder hårborrtagningsmedel skär man sig ju aldrig (; haha

2008-02-28 @ 21:35:20
URL: http://emmaelf.blogg.se
Postat av: sofie

sv: hehe ja, the notebook är en riktigt bra film :D hoppas allt är bra med dig=)

2008-02-28 @ 21:43:25
URL: http://thenoteboook.blogg.se
Postat av: Erika

Hm, alltså jag bor inte i Örebro, utan i Degerfors 7 mil därifrån (förkortningen Dfs). Jag har faktiskt inte så stor koll på Örebros uteliv och resturanger. Är mest i Örebro för shoppingen och nu för praktiken i 4 veckor då. Är jag i Örebro över lunch så brukar jag oftast luncha på La Baugette inne på gågatorna, deras baugetter är typ det godaste jag har ätit. Det rekomenderar jag som lunch. Annars vet jag faktiskt inte. Kommer du någon gång in till Karlskoga så har jag större koll vart man ska äta och inte där! =)
Boda är förkortingen för Boda borg. Stort äventyrshus i Karlskoga, där jag jobbar extra. Det rekomenderar jag också att testa. Hehe..

2008-02-28 @ 21:51:19
URL: http://erijka.blogg.se
Postat av: Kattis

Vilka satans grannar du har :P
Hoppas du får en tvättmaskin!
Ha en bra kväll du också.

2008-02-28 @ 22:00:50
URL: http://impeach.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0