Mamma, jag älskar dig!

Morning! Idag är det tentaplugg som gäller. Fy, det känns som att tentan kommer att bli svår. Var hos E och pluggade igår, men inte särskilt effektivt. Så därför pluggar jag ensam, hemma idag. Innan jag sätter igång och pluggar ska jag dock åka och handla lite mat och annat som vi behöver. Det är det värsta med att flytta hemifrån; man måste handla själv! Mamma kan inte göra det åt mig, för hon bor långt härifrån. Jag kan tycka att det är jättekul att gå i mataffärer, men inte när man är stressad och egentligen inte har tid. Eller lust. Suck!

Fast å andra sidan finns det en massa fördelar med att flytta hemifrån; du bestämmer allt själv! Vill du inte julstäda så gör du det inte! Du får själv bestämma vad som ska lagas till middag . Härligt! Det innebär att du inte måste äta kokt potatis om du inte vill! Du får sova hur länge du vill, och gå och lägga dig när du vill utan att ngn störs. Alltså, det finns hundra bra anledningar till at bo hemifrån till, men du förstår grejen. Det är skönt att få vara lite vuxen!

Även om jag längtar efter mamma så att jag dör ibland. För mamma är ändå mamma, och min bästa vän! (L) Smack på dej, mamma! Ses snart!

Nä, nu sticker jag till affären! Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0