tv-licens + julklappshets

Nyss var tv-licensgubben här. Min pojkvän studsade upp, för detta har han väntat på sedan vi flyttade in. Han ville visa gubben in och visa att vi verkligen inte har ngn tv. Vi är ju såpass nyinflyttade att vi inte skaffat tv ännu, och ska jag vara ärlig är det ganska skönt. Det är bra när jag pluggar iaf, för då har jag inte ännu ett distraktonsmoment. Men gubben ville iaf inte komma in, han trodde på oss. Så älsklingen blev lite butter. Haha...

Sitter och läser lite inför tentan. Börjar känna mig avslappnad, men det beror inte på att jag kan det utan snarare på att jag antagligen inte insett att jag har tenta om två dagar. Suck... Vill bara ha den överstökad nu, så att jag kan ge mig ut i julhandeln. Läste förresten i metro idag att medelsvensson shoppar julklappar för ca 1700 kr. Tillsammans beräknas vi handla för 15 (?!) miljarder i år. I bara julklappar! Ojojoj.... Vart är samhället påväg? Det sjuka är att jag vet med mig att jag tilhör konsumtionisterna. Jag känner en press att handla julklappar till alla. Vart tog den tiden vägen då man gjorde egna julklappar och gav bort??? (Ehrm.... senast typ i trean) Jag funderar på att ge mor- och farföräldrarna lite hemgjort godis, iaf, så har jag åtminstone gjort några klappar själv. Men alltså, min lillebror hade definitivt inte uppskattat ngt jag gjort själv. "Tack syrran, för den otroligt fina *not* teckningen", typ. Så jag får väl konsumera jag med.

image3


Är du klar med alla dina julklappar?

Kommentarer
Postat av: henrik

haha tack, gu vad snabbt du hann svara! jag hade ju precis gjort den? tyckte du det var en br början på min blogg? eller ska jag ta bort det?

2007-12-05 @ 20:54:57
Postat av: Lina

Jag har inte börjat med mina julklappar än, förutom en tavla som jag håller på att måla till mamma och pappa (som jag faktiskt tror att de kommer bli glada över) Så jag har faktiskt också gjort iaf en sak själv :)

2007-12-05 @ 21:01:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0