Ambivalent

Sådärja, nu har jag vart duktig för idag. Total pluggtid: ca 20 min på bussen till träningen. Bra jobbat, tjejen! Nä, men lägenheten behövde städas, jag behövde laga mat och vila upp mig. Plugga får jag göra hemma. Måste göra hemma. Typ bara 6 veckor kvar till tentan nu. Om tre veckor ska alla böcker vara utlästa, då ska jag börja repetera. Omg, hur ska detta gå?

Köpte precis tågbiljetten hem. 147 kr. Tur att det går att köpa sista minuten. Ska strax åka till stan för att möta älsklingen. Vi ska kolla cykel till honom, och jag ska springa in en snabbis på hm och kolla om tunikan jag såg i fredags finns kvar. Today i'm in a shoppingmood. Undrar om humöret är kvar när jag väl når stan?

Usch, jag är ambivalent. Jag både vill och inte vill åka hem. Jag vill träffa alla hemma, men inte vara utan älsklingen. Jag vill jobba och tjäna pengar, men jag behöver verkligen plugga. Jag vill vara vuxen och självständig här men ändå tonåring och barnslig hemma hos föräldrarna. Jag vill ta en promenad vid havet, men med älsklingen som är här. jobbigt läge. Tur att han kommer hem över valborg, då ska vi minsann ta en långpromenad vid havet.
Och då har den nya båten kommit också, det ska bli spännande att se den på riktigt. Och kanske ta ett första dopp? Ha, inte en chans som den badkruka jag är. Men man måste ju våga. L, vågar du?

Nä, nu måste jag ta på mig, sminka mig och göra mig riktigt fin så älskingen riktigt inser hur mkt han kommer sakna mig. Fast det tror jag redan han gör, han har nämligen uppmärksammat min avresa i flera dagar nu. "snart är du inte här, då får jag vara ensam" och "kommer jag bli tvungen att äta själv då?" och "L, kan du le riktigt mkt nu så att jag kommer ihåg ditt underbara leende när du är borta från mig?". Hihi, jag älskar honom.

Ooops, times passing! måste göra mig iordning. Ciao!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0