Hemligt hångel

Måndag. En helt ny, underbar vecka väntar. Eller? Jo, denna veckan ska bli bra. Den kommer att bli bra! Jag ska plugga, plugga, jobba, jobba och jobba. Yes, dessa enkla planer är min vecka. Typ. På onsdag åker jag nämligen hem till götet igen. Lite mijlöombyte, i nästan två veckor. Skönt! Förhoppningsvis resulterar det i en hel del jobb och umgås med familjen och vännerna. Saknar! Kommer dock sakna älsklingen, för han stannar här. Han har ju sitt jobb här. Men sådan är kärleken, ibland måste man vara ifrån varandra.

Dagens planer:
* Plugga
* Promenera ensam (behöver rensa huvudet)
* Träna mellan 16-17, eller 16.30-17.30. (Whatever, ingen bryr sig)
* Laga mat
* Umgås med älsklingen
Ganska enkla planer. Men det ska bli skönt med en lugn pluggdag.

Helgen
Var alldeles underbar! Fredagskvällen har jag redan skrivit om, lördagen ägnades åt att plugga, mysa, tvätta och laga middag. Typ. Gårdagen ägnades åt ångestpromenad som övergick till myspromenad. Sedan kikade vi på eventuella aktiviteter vi kan göra till hösten och sommaren (typ paddla kajak, hur roligt låter inte det?! Eller spela tennis) och jag bakade en banankaka av de överblivna bananerna som höll på att förtvina i ovanför micron. Och sedan kläckte älsklingen den mysiga idén att baka kanelbullar. Så det gjorde vi. De blev jättegoda, jättestora och jättesaftiga. Mums! Medan vi väntade på att de skulle jäsa klart tog vi en långpromenad i solen med lite fotbollsspelande och öppet hångel. :) Livet är underbart! Middagen struntade vi i att laga, istället blev det två kanelbullar var (!) med varsitt glas mjölk. Jag älskar att bo hemifrån! Då kan man äta kanelbullar istället för middag. Och man mår så bra (det där sista är kanske en sanning med modifikation... man mår inte bra av att skippa middagen. Jag vaknade inatt alldeles hungrig!).

Så nu är helgen slut, om två dagar åker jag till gbg och tentan närmar sig. Fy f*n. Hur ska jag klara den? Äh, klart jag gör. Jag har ju klarat de tidigare, eller hur? *självpepp*

Nepp, nu ska jag plugga innan jag tar en promenad. Later!

Dagens låt: Jason Mraz - I'm yours

Kommentarer
Postat av: malincatrin

Tänk positivt, det går bra.. Rätt inställning gör mer än man tror..

2008-04-14 @ 13:47:23
URL: http://malincatrin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0