Hur har jag överlevt vintern?!

Efter en helt underbar gårdag är det äntligen fredag. Solen skiner, jag sov ända till 10 (!) och jag är lycklig. Härligt!
Men vad hände då igår eftersom dagen var så bra?
Jag vaknade och gick upp kl 8, vilket var sovmorgon jämfört med hur tidigare veckan såg ut. Jag åt frukost med älsklingen, som sedan följde mig till bussen i solskenet. Sedan cyklade han iväg till jobbet medan jag tog bussen till skolan. Där väntade en jättebra föreläsning i sakrätt, med en pedagogisk och bra föreläsare. Lunchen intogs hemma hos E med lite välbehövligt tjejsnack. Sedan fortsatte föreläsningen ett par timmar till. Efter föreläsningen väntade ett kort men effektivt gruppmöte inför seminariet idag. Sedan åkte jag hem. Tog en helt underbar långpromenad med älsklingen på kvällen, och sedan stekte vi pannkakor. En helt underbar dag!
Själva anledningen till varför dagen var så bra var egentligen att det luktade vår överallt. Så himla underbart! Hur har jag överlevt vintern?!

Nu ska jag strax sticka till skolan igen. Efter skolan ska jag möta älsklinge på stan (idag igen, vad är det här?) där vi kanske ska se på bio, käka middag eller bara vara. Underbart!
Det är så härligt med våren, för den får mig att vilja hitta på en massa roliga saker hela tiden. Jag älskar våren!!!
Helg imorgon! Min helg ska ägnas åt plugg, vad ska du göra?

Ha en toppendag i solen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0