Jag älskar mamma

Jag älskar verkligen min mamma! När jag sitter och pluggar som bäst och sliter mitt hår i förtret över att jag aldrig blir klar och vilken skitdag det känns som (just då) ringer hon från sin shoppingrunda och undrar om jag vill ha lite nya kläder. Ja, tack, gärna! :) Hon köpte lite nya tröjor till mig som jag får nästa vecka när jag kommer hem. Är inte mammor underbara ändå? Måste komma ihåg att säga det till henne bara.

Chefen ringde om mina arbetstider för nästa vecka också, när jag åker hem. Haha, de är så söta. Ger mig specialpass för att de vet att jag vill jobba så mycket som möjligt när jag ändå är hemma. Jag är student, jag behöver pengarna. Ska iaf jobba några tio- och några tolvtimmarspass. Härligt! När man ändå är på jobbet är det lika bra att jobba länge, tycker jag. Har hittills bara fått sex pass, men det brukar droppa in fler under tiden man är hemma eftersom folk är sjuka och så. Härligt! Jag riktigt längtar efter att jobba nu, speciellt dagar som denna när man bara sitter och kämpar framför datorn.

Nåja. Efter en kik på klockan har jag konstaterat att jag inte hinner gå på det pass jag vill idag. Jag får sticka ut på en promenad/löparrunda istället, tack och lov att skogen aldrig stänger. ;) Det får bli F&S imorgon istället.
Nästa vecka när jag åker hem till götet ska mamma och jag sticka till Ullared. Det skulle blivit av förra gången jag var hemma, men då blev mamma sjuk så då struntade vi i det. Vi tar det nu istället. Wieho, jag ska shoppa vårskor och andra förnödenheter vi behöver till lägenheten. Som lampor, skurmedel, schampo, balsam you name it! Det ska bli kul, speciellt att få ha mamma för mig själv en hel dag. Mysigt!

Nu ska jag skriva klart arbetet! Later!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0