Jag lever

Dålig uppdatering när jag är här hemma i götet. Sorry. Har mest jobbat, jobbat, träffat folk och jobbat. Det är kul att jobba, man tjänar pengar samtidigt som man får kämpa lite. Nackdelen är förstås att studierna blir lidande. Har inte öppnat böckerna knappt på två veckor. Skärpning!

Förra veckan var jag och mamma på ullared. Hittade tre (!) par skor som var helt lovely. Jag älsklar verkligen att shoppa skor, finns det något roligare? Jag köpte iaf ett par svarta ballerina, ett par sneakers i rosa och vitt och ett par metallicpumps. Jättefina alla tre paren, och det känns härligt att ha nya skor äntligen. Mina älsklade keds ska få åka i soptunnan för de är sönder och smutsiga.
I lördags mötte jag E i stan för lite kvalitativ shopping. Jag hittade en kjol på hm för 98:- (superpris!) och ett vitt linne. E hittade desto mer. Omg, man kan nästan tro att hon är shopaholic ju. Hennes kassar var tunga redan efter tre affärer. själv känner jag mig ganska nöjd på shoppingfronten för ett tag. Det viktigaste var ju trots allt skor, och det hittade jag ju flera superfina på ullared ju.

Har jobbat hela helgen, men var ledig två dagar förra veckan. Onsdagen spenderades på ullared och måndagen spenderades med L, i frisörstolen och hemma. I tisdags hade jag myskväll med Em och L efter jobbet. Vi badade i havet (jepp, jag har badat. Kallt, men härligt!) och grillade. Em hade lagat toppengod mat. Härlig update på tjejernas liv, det var inte så längesedan denna gången men det händer mycket spännande ändå.

Idag ska jag bara plugga och kanske ta en sväng in till ministan sedan för att lämna en bok på biblioteket och kanske sola. Har ett gratiskort som måste utnyttjas innan sista april, så tiden är knapp. Shit, det är första maj på torsdag. Tiden går så fort!
Nej, nu ska jag plugga lite. Måste döva min pluggångest.

Läste förresten en toppenbok i helgen (jepp, nattetid när jag inte jobbade). Den hette Smuts och är skriven av Katarina Wennstam. Den handlar om trafficking och sexköp i dagens samhälle. Väldigt spännande, äcklig och den berör - på samma gång. Läsvärd!


What comes around goes around


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0