Längtan

Tog en lång härlig sovmorgon idag. Mmm, det är så skönt att sova. Och våran säng är så himla härlig at man aldrig vill gå upp. Speciellt inte med de undebart mjuka lakanen vi fick av mamma i julklapp. Härliga! Borde köpa fler sådana. Nåja, nog talat om vår underbara säng (men faktum kvarstår: den är härlig!).
Har precis käkat frukost, som sjuklingen (f'låt, menar älsklingen) dukade fram medan jag låg i sängen och vägrade gå upp. Älsklingen är fortf sjuk även om han menar det motsatta. Just nu badar (!) han, vilket han aldrig gör. Får se vad detta leder till. Spännande! ;)

Idag är det plugg som gäller. På riktigt. Ska även hinna dammsuga lägenheten och kolla på film med älsklingen. En ganska soft söndag, med andra ord.
Som märkes på tiden är jag fortf hemma, alltså inte på friskis. Det blev med andra ord inte av att jag sökte till funktionär. Varför? För att allt är så osäkert just nu med jobb, skola och egentid (vilket jag måste lära mig att värdera!) att jag hellre väntar en termin. De söker nämligen nya funktionärer varje termin. Jag klarar mig som vanlig gympare ett halvår till. Det ligger dessutom bättre i tiden då, för då läser jag t3, vilket tyddligen ska vara jobbigare och hårdare och då kan jag tydligare se om jag har tid att avsätta en speciellt tid i veckan åt att leda pass. Dessutom jobbar jag förhoppningsvis mer då.

Min chef hemma ringde mig häromdagen. Verkar som att det hänt grejor på jobbet, nya omstruktureringar och så. Det verkar bara bra, sommaren kommer att bli så mycket roligare nu. :) Längtar!

Längtar efter att gå ett varv kring marstrand i solen. Få känna havslukten slå mot ansiktet och bli alldeles sträv i hyn av allt salt. Jag längtar efter soliga bad och karga klippor. Att få värmen mot kroppen och känna det ojämna berget under sig. Att skära sig på havstulpaner och doften av jordgubbar. Att höra måsarnas skrik och havets kluckande. Jag längtar.

Nu ska jag dammsuga. Later!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0