Motionera på snorhalt golv?

Första april. Det är alldeles grått utomhus. Gick upp med älsklingen klockan sju imorse, och skulle inte somna om. Drack en kopp té och pratade med älsklingen tills han åkte klockan halv åtta. Då gick jag och la mig i sängen med nya numret av friskispressen för att läsa. Inte sova. Vad tror ni jag gjorde? Somnade såklart. Till klockan nio. Jaha, så var det med den pluggmorgonen liksom. Ska åka iväg till skolan snart för att plugga där, för här hemma är jag inte lika effektiv. Finns för mycket som distraherar. Typ som blogg.se, där det alltid är någon som uppdaterat nyss. :)

Igår var jag och tränade efter skolan. Första gången sedan jag blev sjuk. Det var tungt. Omg, vilka klena armar jag fått. Men det värsta av allt var nog min snorbomb till skalle som hotade att sprängas varje gång jag ansträngde mig hårt. Hjälp, vem vill  få en hjärnblödning på jympagolvet, liksom?
Tidningarna rapporterar från F&S gympalokaler: Kvinnas huvud sprängdes, motionärer fick snorhalt golv.
Typ. Det vill vi ju inte läsa. (men eftersom det är mitt huvud lär ju jag vara död, och därmed slippa läsa...)
Nä, men jag tog mig igenom passet. Sedan åkte jag hem för att ta en ångbad för mina stackars bihålor. No more info om det.

Ska som sagt till skolan nu, åker om ca en timme. Ska hem till S och plugga lite, innan seminariet som börjar kl 16. Sedan hoppas jag att jag hinner träna core kl 18.30, hoppas det. Seminariet slutar nämligen kl 18, vilket givetvis gör att det blir tight med tid. Men det fixar jag. Jag är tidsoptimist ut i fingerspetsarna.

Nä, nu ska jag byta om! Hörs later!

Förresten, har du lurat någon idag? Eller kanske blivit lurad själv?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0