Onsdag

Good morning sunshine!
Jag vaknade för en timma sedan när älsklingen gick upp. Han skulle till jobbet, och jag tänkte att det var lika bra att gå upp. Hade ju som sagt planerat att sitta i solen med solglasögon och plugga idag. Men när kikade ut fick jag se att det var stora, gråa, tunga moln på himlen, så jag blir så illa tvungen att sitta inne och plugga. Såvida jag inte vill bli blöt då, för då kan jag ju gå ut och sätta mig. Men jag vill fortsätta vara torr och varm, så det är bättre jag stannar inne.

Todays plans, dårå. Det är plugging som gäller fram till ett, då jag måste ta bussen till skolan. Väl där ska jag på seminarium till kl 16. Sedan ska jag in till stan och möta älsklingen så atthan kan shoppa upp sina presentkort på brothers. Själv ska jag väl bara kika i skyltfönster som vanligt. Vill shoppa nya vårkläder. Ska kika in en snabbis på gina också och kolla om de har kvar den där kjolen och det där ärmlösa AA-liknande fodralet. Då ska jag prova de grejorna, och om de passar så kanske, kanske jag köper det. Får se. En sak vet jag iaf, och det är att jag pratade med mamma igår om när jag ska åka hem nästa gång. Det blir snart, om typ två veckor. Mamma kunde inte klara sig utan mig längre. Åh, jag gillar att de saknar mig. För jag saknar dem. Iaf, när jag åker hem ska jag och mamma åka till ullared och där ska jag shoppa nya vårskor. Jippie! Vår- och sommarskor är lätt de roligaste skorna att shoppa. Det finns oftast så många fina, och i år har jag sett så himla många fina skor som jag vill ha. Hade jag kunnat hade jag köpt alihop, men jag får inte plats med dem i graderoben. Älsklingen är redan galen över min skosamling som redan finns där (även om jag lämnat hälften av mina skor hemma hos mamma och pappa) så jag tror inte han skulle bli så glad över 30 par skor till. Typ. För så många fina skor har jag sett. Mmm, lovely. Ska visa lite fina skor sedan, med ha-begär.

Ibland önskar jag att jag inte studerade utan jobbade heltid. Tänk vad skönt att kunna unna sig en hel masse nya kläder och skor varje månad. Många av mina arbetande kompisar lägger ut ca 3000 kr i månaden på att festa, men jag tycker hemmafester är roligare och de är i regel billigare, vilket innebär att jag hade kunnat lägga de pengarna på att shoppa. Eller inte. Linda, sluta dröm. Face it, du hade sparat pengarna och varit lika snål som du är nu. Typ.
Nä, nu ska jag plugga lite. Har som sagt 10 rättsfall att läsa igenom. Let´s do it!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0