Sommarplaner

Omg, jag är verkligen trött. Funderar på att sova en stund, men jag måste verkligen plugga. Men å andra sidan, hur bra pluggar jag när jag är trött? Inte bra alls, så jag borde verkligen ta en liten powernap. Dessutom är sängen så varm och skön. Och mysig. Jag älskar min säng!

Längtar efter sol och värme! Imorgon ska jag sola igen och det ska bli så skönt. Man slappnar verkligen av när man ligger där. Radion spelar bra musik, man vet att brunheten kommer och allt man behöver göra är att andas. Visserligen kilar jag ur solariet då och då för att kolla hur röd jag är i ansiktet. Börjar jag bli lite röd lägger jag en handdu över ansiktet och solar klart kroppen. Min kropp reagerar nämligen olika på solljus; ansiktet blir rött och är väldigt lättbränt, medan kroppen snabbt blir brun och inte alls bränns lika snabbt som ansiktet. Var ju och solade igår, och jag måste säga att jag blev lite besviken. Blev inte alls brun, men fick ganska mycket fina fräknar. Därför tänkte jag gå dit imorgon igen, eftersom färgen sätter sig bättre om man solar två gåner tätt inpå varandra.

Min plan för sommaren är förresten att sola solarium då och då, så att man inte är likblek hela sommaren på grund av att man jobbar coh så att man inte känner solstress varje gång man har en ledig dag. Och blir denna sommaren som förra kommer jag inte gå många lediga dagar. I juli 2007 var jag ledig tre dagar. På hela månaden. Behöver jag tillägga att det regnade dessa tre dagar? Så min plan är alltså att sola solarium, så att jag kan göra massa roliga saker på mina lediga dagar och alltså inte behöver känna stress över att jag inte är brun. Typ käka myslunch på en uteservering vid havet, ta långa bad i havet, spela kubb, strandtennis och hjälpa föräldrarna med trädgården. Jag vill umgås denna sommaren, inte pressa. Låter som en bra plan!

Nä, nu tar jag en powernap! Zzzz....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0