Strange!

Klimatet är konstigt. Man kan bli orolig för mindre. Alldeles precis satt jag här i godan ro och pluggade medan solen sken in genom fönstret. Helt plötsligt dundrar det till, och åskmolnen hopar sig i horisonten. De kommer närmre, med en hel massa blixtrar och dunder. Väl framme släpper de ifrån sig spöhagel, stora som snöbollar. Aj för att vara ute och gå och få en sådan i huvudet, tänkte jag för mig själv. Plötsligt ändrar hagelbollarna karaktär och bildar ett vanligt, svenskt hederligt spöregn, med små inslag av snö. Konstigt!
Ensam hemma, så jag hade ingen att dela denna fantastiska väderupplevelse med. Ringde mamma, men hon var inte intresserad. Älsklingen jobbar. Äh, jag får helt enkelt gå med i KVFFD. Ja, du vet; Konstiga VäderFörhållandens Förening för Diskussion. Finns det platser kvar? Jag volonterar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0