Studentekonomi

Denna dagen har gått fort, som vanligt nu för tiden. Stack till skolan förut. Det började regna precis när jag gick utanför dörren här hemma så jag blev blöt. Usch, jag gillar verkligen inte att vara blöt. Väl i skolan började seminariet på utsatt tid och det var verkligen ett jättebra seminarium. Looking forward tills på fredag då fortsättningen kommer.

Efter seminariet sprang jag som en tok för att hinna med bussen (Omg vad jobbigt det är att springa med den tunga lagboken i väskan btw), och jag hann verkligen precis. Busschaffören väntade på mig! Jag sänder ett tack och en glad tanke till alla busschafförer på länstrafiken i örebro med omnejd. De är så bra, det är oftast glada, oftast i tid och oftast allmänt trevliga. Typ.
Mötte älsklingen i stan där vi kikade lite i affärer. Han handlade en skjorta och en slips, jag handlade ingenting men jag såg en hel massa fina saker. Men jag väntar med shoppingen tills jag når gbg. Då ska jag handla. Massa. Wie!


Sedan bjöd älsklingen mig på café. Jag åt världens godaste kladdkaka, med massa grädde. Fast det var sådan där kemisk sprutgrädde, som inte alls är lika god som vanlig grädde. Men kakan var god. ;) Vi satt på fiket länge och bara pratade. Mysigt. Lite vardagslyx för en student. Hehe... Jag verkligen älskar att klaga över studenters tragiska ekonomi, men you know what?! Så dåligt har vi det inte. Men jag snålar för att inte behöva ta så mycket studielån och för att ha pengar att må bra av i framtiden. Jag anser att det är lika bra att spara medans man kan, innan barn kommer och innan man skaffar ett hus som hela tiden behöver rustas upp. Nu lever vi nästan så billigt man kan med tanke på fasta kostnader såsom hyra, el och telefon. Men något vi verkligen inte snålar på är mat. Det tycker jag är viktigt att inte snåla på. Det är viktigt att kunna skämma bort sig med en god middag då och då. Jag låter som en matshopaholic.


Nä, nu ska jag gå och skämma bort mig själv. Hehe, vi ska laga hemmagjord pizza. Mums!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0