Tråkiga svenskar!

Varför är vi svenskar så tråkiga? Varför tycker vi det är fult att vara patriotiska? Vem är det som säger att det är främlingsfientligt att älska sitt land? Jag älskar sverige, och är absolut inte främlingsfientlig. Jag tycker det är synd att nationalism blivit så föraktat och svartmålat. Det är i själva verket något vackert, så länge man förstår dess verkliga innebörd. Att vara nationalist innebär givetvis inte att man föraktar andra nationaliteter eller anser sin egen vara den bästa. Det innebär bara att man är stolt för sitt land och respekterar det. Av reskpekt för sitt land borde man vara patriotisk, tycker jag. Tycker du inte om ditt land behöver du inte bo där. Verkligen inte! Jag blir så trött på människor som så fort man börjar tala om nationalism sammankopplar en med nazister eller rasister. Vad har det med saken att göra? Jag föraktar inte någon, jag respekterar mitt land och de människor som bor där. Jag är stolt över allt vackert som finns i mitt land och förundras över allt vackert som finns i andra länder.


Kommentarer
Postat av: Kanf Keato

Hej håller med dig. Det är helt ok att vara stolt för sitt land och bakgrund, bara man inte är svensk. Eller
det är inte riktigt sant heller.

Är man utomlands är det helt ok att vara svensk. Varför kan det inte få vara helt ok att vara svensk i Sverige också?

2008-04-11 @ 10:00:36
URL: http://kanf.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0