Utan hav en hel sommar? Nej tack!

Ny vecka, ny dag. Hoppas att denna veckan blir ännu mer vårig än den förra, men just nu ser det mörkt ut. Alldeles grått på utsidan, och så hörde jag på radion att det kommer snöa i eftermiddag. Yes, härligt! Not.
Har sovit gott inatt, men hade gärna sovit längre. Behöver plugga dock, så jag gick upp med älsklingen. Som faktiskt gick till jobbet trots att han är sjuk. Stackarn, jag ska ta hand om honom när han kommer hem. Han såg helt förstörd ut när han äntligen fått på sig tröjan. Är han redan utmattad kan man fråga sig hur han kommer må i eftermiddag. Men han är envis. Guldstjärna för det.

Igår kväll, efter att jag pluggat och faktiskt kommit en bra bit på vägen mot att bli klar som jag kommer att bli idag, lagade jag mat (tacocrepes med salsa och sallad) och så kollade vi på film och bara mös. Käkade en påse djungelvrål, så gott! :) Pratade med mamma precis när jag stoppat munnen full, och hon fattade direkt att jag käkade godis. Kärlek, mamma! Du känner mig för bra.

Har en viss längtan i kroppen. Längtan efter att denna terminen ska ta slut så att mitt liv kan börja.  Med risk för att låta knäpp men; mitt liv och jag lever verkligen upp på sommaren. Det är då jag lever och gör allt det där jag drömmer om resten av året. Jag träffar folk, jobbar, njuter , äter, badar, solar, umgås, festar, shoppar, reser... You name it! Denna sommaren ser iofs lite blek ut vad gäller resfronten, blir ev en snabbis med familjen till Tyskland eller bara lite quality time ute med båten längs Bohusläns kust. Resten av tiden blir det jobba av. Det kommer kanske bli en jobbig sommar. Älsklingen ska nämligen stanna kvar här i sommar och jobba, medan jag åker till götet. Han jobbar mån-fre medan jag antagligen kommer att jobba mån-mån (om denna sommaren blir som förra, vill säga). Det innebär att de få helger jag är ledig kommer jag antagligen flänga hit på ett tåg. Fast jag hoppas älsklingen kommer till gbg, för där är sommaren som bäst. Inlandsverige utan hav en hel sommar? Nej tack. Jag kommer aldrig bosätta mig här. Jag skulle verkligen inte vilja bo här om det inte vore för utbildningen. Tacka vet jag kusten och närheten till havet!


Jag trivs bäst i öppna landskap - Nära havet vill jag bo



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0