Våren är här!

I'm back! Hemma igen från skolan. Ska snart ut och promenera med älsklingen. Jag struntade i träningen idag, kände att jag ville vara ute i solen istället. Mycket smart tänkt, så snart ska jag ut. När solen går ner, typ. ;)

Hade seminarium idag, vilket jag var livrädd inför på grund av seminarieledaren som är sträng. Det var dock inget att oroa sig för eftersom han antagligen var för trött för att vilja fråga ut oss och grilla oss. Härligt! Faktum är att seminariumet var riktigt intressant. Vi behandlade ämnet rättsekonomi, alltså en blandning av juridik och ekonomi. Kan det bli roligare? (OBS! Jag är inte ironisk. Det var verkligen kul!) Kanske ska nischa mig totalt som affärsjuristekonom? Vore en bra idé, jag vore antagligen ganska ensam på marknaden.

Ringde min chef idag också, och talade om att jag kan jobba framöver. Chefen skulle höra av sig längre fram i veckan med tider. Härligt! Jag vill jobba, och tjäna pengar, för pengar kan man aldrig få för mycket av. Finns en hel massa fina kläder i butikerna nu, jag behöver klippa mig och framförallt; jag ska spara mer pengar än älsklingen i år. Tä-tä-tä-tä-tä-tä-tä-tä-tä-tä-vling! Tävling! Tävling! Mellan mig och älsklingen då såklart. :)

Imorgon är det plugg som gäller. Ska förhoppningsvis hinna läsa igenom 10 (!) rättsfall och lösa 2 övningsuppgifter. Vilket jä*la namn, btw. Övningsuppgifter, hur simpelt låter inte det? Jag kan tala om för er att det inte är det minsta enkelt, faktiskt precis tvärt om. Blä! Men det är bra, då har jag något att göra med min tid imorgon iaf. Hehe. Hoppas att det är sol, för då sätter jag mig i solen och pluggar. Nice, need some color on my body, så att säga.



F&S söker nya funktionärer. Ledare. Jag vill söka, men jag vet inte om jag vågar. Eller jo, jag vågar, men tänk om jag inte klarar det? Tänk om jag inte är vad de vill ha? Jag vet inte om jag skulle kunna med att träna där mer om jag inte blir uttagen isf. Pinsamt, när de pekar och kollar menande på tjejen som trodde att hon skulle klara det men inte gjorde det. Men å andra sidan, den som inte prövar vet inte vad den klarar. Det kan ju inte bli mer än fel, eller hur?
Jag ska nog göra det. Kanske. Får se. Uttagningen är nu i helgen. Jag vill verkligen bli ledare. Detta låter alldeles fel att skriva, särskilt i jantelagens Sverige. Men jag vet, jag verkligen vet, att jag hade blivit en bra ledare. Inte bara bra, utan toppenledare. Jag har inte mycket självförtroende i vanliga fall, men när det gäller gympan så vet jag att jag kan. Skönt, för omväxlings skull. Så jag borde verkligen söka, eller hur?

Hur svårt kan det vara? Alla som redan är ledare har ju klarat det, och de är väl inte bättre än jag.

Ja, jag har iaf övertalat mig själv för en stund.
Nu ska vi förhoppningsvis ut på promenad. Read you later! (säger man så? Äh, vad faen, nu gör man!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0