Vart hittar man motivation? Finns det att köpa?

Tankar som fyller mitt huvud, planer som görs upp. I mitt huvud. Almanackan framme, hur kan det redan vara fullt? Vardag möter vardag, allting går i ett. Grått blandas med vardagsbetraktelser. Värmen gör sig påmind, hur känns det? Vänner som växer bort, växer ihop. Måste man umgås bara för att man har ett förflutet? Vart vill jag? Egentligen.



Men innerst inne vill jag vara fem år igen och inte ha några problem i hela vida världen.


Resa. Njuta. Jobba. Slita. Plugga. Valmöjligheter i det oändliga, gör jag rätt? Är jag för gammal? När är det dags att släppa taget? När är jag vuxen? Vill jag bli vuxen? Samma saker varje dag, livet står still och stampar. Lycklig mitt i det tråkiga. Det är tråkigt. Gräset är inte grönare på den andra sidan, snarare skiftar det i blått. Bättre eller sämre? Pengar eller lycka? Egentid. Eget liv. Behöver jag alla de där jag bara hör av då och då? Vill jag hellre ha dem jag bara pratar med ibland? Ibland är livet bra tråkigt.


Men innerst inne vill jag vara fem år igen och inte ha några problem i hela vida världen.


Vart hittar man motivation? Finns det att köpa?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0