Storkok och cv

Vilken härlig dag idag! Det är måndag, solen skiner och jag har en dag med diverse olika aktiviteter framför mig. Idag ska jag ta tag i mitt studentliv på riktigt!

Jag ska;
*Skriva ett personligt brev för jobbet jag tänkt att söka ett par månader nu
* Plugga!
* Storhandla
* Laga storkok, så att jag kan frysa in mat vilken ska bli lunchlådor ett tag framöver
* Träna!
* Gå på en långpromenad ned till stan för att hämta min cykel som älsklingen tog till jobbet

Nåja, listan ser inte så gedigen ut, men det är en del småsaker jag tänkt göra länge som det liksom inte blivit av att jag gjort. I morse frågade älsklingen, alldeles innan han åkte till sitt jobb, hur det går med mitt jobbsökande. Oj, tänkte jag, dags att börja med det nu. Jag hade ju jobb garanterat redan innan vi flyttade upp vilket inte älsklingen hade, och så börjar han jobba innan mig. Pinsamt! Så det är dags att rycka mig i kragen och ta tag i det nu.

Det där med storkok är problematiskt hemma hos oss. När jag lagar mat blir det aldrig några rester över att frysa in, då älsklingen äter upp allting. "Äh, det där tar jag till fruskost imorgon!" låter det nästan jämt. Eller; "Åh, älskling, kan inte jag få med mig retserna til jobbet imorgon?". Och det är klart han får. Vilket resulterar i noll (0) matlådor i frysen. Därför ska jag laga maxistorkok idag. Det kan inte gå fel. Det ska räcka till middag åt oss två, frukost till honom, lunch åt honom på jobbet imorgon och ett par lunchlådor i frysen. Vilket blir totalt 8 portioner, då älsklingen äter mer än en vanlig portion. Det ska gå! Bara att laga extra-extra mycket mat.
Brukar du laga storkok?

Jaja, livet som student är kanske inte alltid så knapert. Men det är roligt, och det leder förhoppningsvis fram till en framtid.
Dags att sätta igång om jag ska hinna! Ciao!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0