Resa i sommar eller shoppa???

Sådärja! Hemma från träningen igen, svettig och hungrig. Ska strax hoppa in i duschen, och sedan laga mat. Ikväll serveras det spagetti och köttfärssås med vin i såsen hemma hos oss. Vill inte behöva slänga vinet vi inte drack upp i helgen, så därför häller jag det i maten. (Det räcker nämligen bara till typ 1,5 glas, så istället för att bli ovänner så gör vi så här. Fast älsklingen vet inget ännu...)

Jaja... Min sparmånad börjar bra. Hittills har jag inte gjort av med några pengar sedan i fredags, och då veckohandlade vi mat. Har ca 2000 kr som ska räcka månaden ut. Oj, det kommer bli svårt. Men å andra sidan åker jag hem till mamma och pappa på onsdag och stannar hemma i nästan två veckor. Så då ska jag väl inte behöva göra slut på några pengar? Jag ska nämligen i stort sett bara plugga och jobba när jag är hemma. Jag kommer visserligen köra bil till jobbet, men jag hoppas att mamma sponsrar mig med bensinpengar nu när jag är en fattig student. Så februari kommer bli en vit månad vad gäller shopping för min del.

Men, hur kommer det sig då att jag har så lite pengar kvar på kontot, lönen och csn har ju nyss kommit? Ja, tro inte att jag är en big spender, för det är jag inte. Jag har helt enkelt betalt hyran och räkningarna, resten av pengarna har jag satt in på ett sparkonto som är låst för uttag. Typ. Jag har ett fritt uttag om året, men det tänker jag inte använda i januari eller februari. Så min fattigdom är faktiskt självvald. Jag försöker spara ihop till ett bättre liv. Kanske en spännande resa till sommaren?

Vad föredrar du; en sparmånad som leder till en resa i sommar eller huge shopping?

Kommentarer
Postat av: solveig

Jag har hellre en sparmånad som leder till huge shopping på en resa =)
Jag sparade som en idiot hela våren förra året och åkte till New York på sommaren. Det var värt varenda sparpeng.

2008-01-29 @ 13:12:01
URL: http://solig.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0