Det bästa ur fyra perspektiv

Vad är egentligen bäst med sommaren? Är det att det är varmt, att solen skiner och att det är grönt? Eller är det att det finns jordgubbar, färskpotatis och smultorn? Eller är det helt enkelt för att det är en tid att slappna av, en långsam tid? Jag har intrevjuat tre av varandra helt oberoende personer.

1. Mamma, 46 år - Soldyrkare
Det bästa med sommaren är ju såklart att solen skiner, man blir brun, att man kan ha mindre kläder på sig och att man kan äta färskpotatis varje dag.

2. Pappa, 51 år - Båtfantast
Det bästa med sommaren är att jag kan åka ut med båten och fiska utan att frysa. Jag kan sitta och njuta av stillheten ute till havs. Inga krav, bara att vara.

3. Broda mi, 18 år - Sommarlovsälskare
Det bästa med sommaren är helt klart att vi har tio (10!!!) hela veckors ledigt från skolan. Inga läxor, inga tidiga morgnar- bara att slappa.
Men du, du jobbar ju på sommaren? Det blir ju inte så mycket ledigt då?
Jaha, jag visste att det fanns någon nackdel med sommaren. Skit också, tio veckors slaveri på arbetet. F*n.


Jaha, tre av varandra helt oberoende personer svarade på dagens fråga; vad är bäst med sommaren?

Men vad tycker jag då? Det bästa med sommaren enligt mig är att sitta på en klippa vid havet och äta en kaviarmacka (kaviar smakar bäst ute vid havet) med solen i ögonen och en svag vindpust i håret när mamma ligger brevid och solar, pappa fiskar och brorsan badar i havet. Solen, värmen, gemenskapen. Åh, kan inte sommaren komma nu?

image59

Kommentarer
Postat av: Rebecka

Där fick du till det! Solen, värmen och gemenskapen ÄR det bästa med sommaren!

2008-03-28 @ 08:39:12
URL: http://rebeckabk.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0