Ekonomiska funderingar

Avbryter mitt i filmen. Usch, jag  mår dåligt av att se den, av att se hur hemskt människor mår. Kollar klart imorgon istället.



Vad händer ikväll då? Jag ska laga kvällsmat till mig och älsklingen. Det blir latmat idag, vilket innebär just för dagen varma mackor med sallad. Snabbt, enkelt men ack så gott. Efter maten myser vi nog till sängdags. Ska eventuellt göra bokföringen idag med. Annars gör vi den i helgen. Älsklingen älskar allt som har med ekonomi att göra, så vi bokför alla våra inköp in i minsta detalj. Detta leder givetvis till att han och jag har stenkoll på vart våra pengar går och vad snål man blir när man vet hur mycket pengar man lägger på skit. Grejer man egentligen inte behöver, och som man bara vill ha ett kort tag. Bättre att göra en lista innan man sticker ut o shoppar på det man verkligen behöver, och sedan hålla sig till den. Brukar jag göra så? Nej, självklart inte. Jag brukar oftast shoppa när jag hittar något som passar, och tro mig - nuförtiden är det inte så ofta. Faktiskt sedan vi flyttade ihop har jag nästan slutat att shoppa. På riktigt. Innan, när jag bodde hemma, brydde jag mig aldrig om hur mycket jag shoppade bara jag hade lite lön kvar i slutet av månaden. Nu tävlar jag med mig själv (och med älsklingen) om hur mycket pengar jag kan spara varje månad. Jag har verkligen blivit snål.
Älsklingen frågade mig igår om vi kunde gå på bio i helgen, och det första jag tänkte på var; "Kan vi inte se på ngn film vi har här hemma istället, för det är gratis!" Ojojoj... Snålvarning där.
Jag skojar inte när jag säger att jag har handlat kläder och skor för mindre än 500 kr i år. Och det är lite för att vara jag.
Hur mycket brukar du shoppa för varje månad?

Jaja, det är lika bra att spara medan man kan. Den filosofin lever iaf jag efter nu.
Mind hang-up: Ring jobbet imorgon och be att få ut den innestående lönen i april. I'm gonna need that money, I'll shore do.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0