Hellu alla glada!

Långfredag. Härlig dag idag. Snön har vräkt ned hela dagen, och jag har bara myst med älsklingen. Är hemma hos föräldrarna i götet nu, och hade min första hellediga dag sedan jag kom hem förra veckan idag. Skönt! Har varit superförkyld hela veckan, så det har varit seeeegt på jobbet. Men jag kommer definitivt glädjas över att jag kämpade på jobbet trots sjukdom i april när lönen kommer. Det är vad som hållit mej igång på jobbet de senaste dagarna.

Önskar att jag kunde skriva något riktigt spännande jag varit med om, men sedan jag kom hem har jag bara jobbat, sovit och vart sjuk. Inte så nice. Träffade visserligen kompisar förra helgen, så jag har inte vart helt osocial heller, men de senaste fyra dagarna har jag bara åkt direkt hem från jobbet till sängen. Typ.

Läste en gammal kompis blogg förut. Ja, hon är en gammal kompis. Gammal som i inte längre min kompis. I höstas insåg jag att sådana "vänner" som hon inte är några vänner. Hon är konstant elak och har ett otroligt bekräftelsebehov som bara går ut över andra. Droppen som fick bägaren att rinna över var när hon kom med direkt löger om mig framför flera människor jag aldrig träffat förut och ville göra ett gott intryck på. Det var inga oskyldiga lögner, men inga nödvändiga heller. Hon bara ljög om mig för att själv framstå i bättre dager och för "att det var kul". Yeah, right. Jävligt kul. Nä, henne klarar jag mig utan. Men jag kan inte låta bli att läsa hennes blogg då och då, för att se hur hennes liv utvecklas. Och idag när jag läste hennes senaste blogginlägg blev jag så glad att jag inte är hennes vän längre. Hon är fortfarande likadan, och till råga på allt så skriver hon i sitt inlägg att hon valde bort sina kompisar. Tjejen, vi valde bort dig. Tro mig, du måste änrda på dig, och inse att världen inte kretsar kring dig. För annars kommer du att förbli ensam. Vill du verkligen det? Väx upp, och bli din ålder. Bli 21!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0