Hemmalyxigt spa

Tiden går så himla fort. Klockan är redan sex, och dagen är typ slut. För en förkyld Linda, åtminstone. Vissa är säkerligen ute och hårdfestar ikväll och har jättekul, medans jag ligger hemma i sängen och nanar. Fast iofs ska jag inte klaga, jag ska ägna kvällen åt att mysa med min älskling med film, mat och godis. Och så den förbaskade tvättiden, såklart. Skönt att tvätten i det närmaste sköter sig kväll. Tänk vad jobbigt det måste ha varit förr i tiden när man tvättade alla kläder för hand. Ojojoj... Så himla mycket enklare nu, när man bara stoppar in det i en maskin och trycker på en knapp. Färdigt.

Jaja... Förmiddagen ägnades åt storstädning av lägenheten, som nu är skinande ren. Härligt! Vad har vi gjort efter det? Ja, jag ägnade en lång tid åt hemmaspa i badrummet. Eller ja, hemmaspa. Det låter så flashigt, vilket det inte alls var. Jag lång i länge i vattnet, peelade hela kroppen, rakade benen, gjorde hårinpackning och improviserade fram en ansiktsmask. Sedan smorde jag in hela kroppen och tog på mig myskläder. Härligt! Jag sköter inte så bra om min kropp, brukar mest ta en snabbdusch istället för ett långt bad. Men det är ju nu jag borde skämma bort min kropp, när jag bara har min egen tid att passa. Inga barn, ingen familj, inget helgjobb (ännu). Så idag har jag skämt bort mig!

Nu ska vi snart laga mat. Ikväll serveras det fläskfilégryta med championsås, ris, sallad och vitlöksbröd hemma hos oss. Jisses vad det är kul att laga mat. God mat. Jag är hungrig. Bäst att sätta igång då.
Om en timme är det tvättid! Sexigt värre. Not.
Vad gör du ikväll?


Ps. Jag vill gå på riktigt spa. Med massage, ansiktsmask och nyttig mat. Någon som vill bjuda med mig?
Det på bilden nedan skulle passa mig perfekt.

image61

Bilden är tagen från Selma Lagerlöf Spa. Du vänlige själ som vill bjuda mig på en spavistelse: Prislistan finns på hemsidan. Telefonnummer för bokning också. ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0