Önskeblogg

Jaha, nu sitter jag här igen. Har diskat och slappat sedan ett. Nu är det nog dags att försöka ordna någon middag. Vad ska jag äta idag? Någon som har något förslag? Jag är väldigt sugen på en hel massa, men jag orkar inte laga det. Så jag väntar nog med maten ett tag till.

Jag kollar runt på lite olika bloggar och har hittat ett par favoriter. De vanliga, stora bloggarna är intressanta, typ StinaLee, KarinOlofsson och Kenza. De handlar om ganska oviktiga saker, och är roliga att ströläsa, när man inte orkar tänka. Sen finns de där andra, de jag bara hittar ibland, läser, skrattar åt, känner igen mig i och önskar att jag kunde hjälpa på något sätt. De handar oftast inte om mode (vilket är bra, för modebloggar finns det så många av) utan de handlar om en levande människa. Någon som tänker, äter, sover, är ful ibland och snygg ibland. Någon som faktiskt har en mening med varje inlägg, en tanke bakom varje ord. En sån blogg vill jag ha. Det är inte säkert att man får många läsare, oftast inte tyvärr. Men lyckas man fånga någon bara för ett tag då har man lyckats. Det ska jag sträva efter.

Hur ser din önskeblogg ut?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0