Man måste våga för att vinna

Ojdå, här har det varit dött ett tag. Sorry för dålig uppdatering, jag har helt enkelt inte haft tid. Jag har pluggat, myst med älsklingen, shoppat, städat, tränat och tagit långpromenader. Typ. 
I torsdags var jag på stan en sväng innan jag stack till skolan, och där hittade jag världens finaste vippiga kjol med hög midja på HM. Mmm, bara längtar tills det blir lite varmare igen så att jag kan använda den. Hade dock på mig den när vi var ute i fredags, tillsammans med strumpbyxor för annars hade det varit för kallt. Kan tänka mig att den blir snygg till mina nya rosettpumps, men jag har inte kunnat pröva tillsammans eftersom skorna är hemma i götet. Får prova om tre veckor, när jag åker hem igen.

Tentaångesten växer sig allt starkare för varje dag som går, imorgon är det bara två veckor kvar. Jag har ingen disciplin alls! Därför är det så bra sådana här dagar som idag när jag ska vara i skolan typ hela dagen. Bara jag håller mig hemifrån går det bra, eftersom om jag sitter i biblioteket och pluggar finns det ingenting som distraherar. Ingen disk, ingen mjuuuk säng, ingen dator med internet etc. Så nu ska jag strax åka till skolan för att bli disciplinerad. Kommer hem sent, eftersom jag tänkte träna efter skolan as well. Det innebär att jag är hemma strax innan nio. Bra, så ska dagarna se ut! Gillar att ha mycket om mig och kring mig, för så brukar mitt liv se ut. Här i örebero har det tyvärr inte riktigt sett ut så, eftersom det är så mycket hemmastudier. Och visst är det mysigt att plugga hemma, att vara utvilad och inte uppstressad, men det är samtidigt lite tråkigt. Jag känner liksom inte att jag lever. Det får bli bättring till hösten.  Då ska jag vara mer aktiv. Funderar på att börja dansa till hösten. Kul att träffa nytt folk och så, men samtidigt är det inte så kul att gå själv. Men hur ska jag träffa nytt folk om jag inte går själv? Just det, jag borde alltså gå själv. Har sett att det ligger åtminstone en dansskola i stan, och jag vet att älsklingens arbetskamrat som är jämnårig med mig går där så det är alltså inte bara småbarn. Man måste våga för att vinna.

Mamma och pappa är i italien på bröllopsresa just nu. Inte alls avundsjuk ( på resan, inte det faktum att de varit gifta i 20 år).... De bor precis vid havet, på ett mysigt hotell med pool utanför deras dörr. De ska njuta i en vecka, mysa och dricka vin. Låter inte det härligt?

Nä, nu ska jag göra mig iordning så att jag kommer iväg till skolan någon gång.

Dagens bästa: "Kungahuset rasar över HIV-mannens modemiss". Och Özz Nujen på mix megapol igår. Han är rolig! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0