Rökare, varför finns de?

Sommar, sommar, sommar. Åh, hoppas vädret alltid är så här bra. Har suttit ute på balkongen en stund nu (okej, okej, jag erkänner: jag somnade!) och jag mår så bra av solen. Dess strålar liksom strömmar in i mig och får mig att känna mig så levande. Jag bara längtar efter en skål med nyplockade jordgubbar och en lemonad. Gärna nu. men okej, jag får hålla mig en och en halv månad till. Men sedan ska jag banne mig ha sommar varje dag!

Väntar på att älsklingen ska komma hem, för då tror jag att jag ska vara så tråkig att jag sticker ned till stan och kollar lite sommarkläder i affärerna. (han har cykeln till jobbet idag, så jag måste vänta tills han kommer hem...) Han borde vara hemma vilken sekund som helst.


Jag hatar verkligen rökare. I alla former; feströkare, röker bara ibland-rökare och kan inte vara utan mina två paket om dagen-rökare. Men en av de värre sorterna måste ändå vara min granne som röker ute på sin balkong. Det har han gjort hela dagen. Och han går upp mitt i natten för att göra det. Röken kommer in genom lägenhetens ventiler och får det att sticka i ögonen på en när man sover. Röklukt, finns det något värre? Jag tror inte det.



Nej, tack och lov att jag inte röker. Jag bara önkar att min 70-åriga granne kunde sluta också. Men man kan ju inte lära gamla hundar att sitta.
Later!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0