Nånting

Mitt liv har återigen funnit tillbaka till samma rutiner jag hade innan sommaren gjorde entré med dess orutinerade "måsten". Jag har återkommit till min främmande hemstad, och kommit fram till att jag nog är ganska lycklig här. Jag har klarat av min första tenta, hoppas bara att jag klarade den, och nästa väntar inom en vecka. Jag har lagt om mina rutiner en aning, till att börja med har jag ändrat träningsform. Konstigt, trots att jag älskar den träningsform jag hade tidigare är jag relativt tillfreds med det nya sätt på vilket jag tränar nu.
Jag måste fortfarande arbeta på att förbättra mitt sociala liv i denna nya stad, men för varje dag blir det aningens bättre. Jag har gjort upp en massa planer för hösten, jag har en massa roligt att se fram emot som ska göra att tiden går fortare, men ännu är inte almanackan lika fullbokad som jag vill ha den. Mtt liv börjar anta formen av ett inrutat schema där varje fri lucka genast fylls med något att göra för att jag, tidsoptimisten, ska känna att jag duger och behövs här i världen.



För det är trots allt det allt går ut på - att känna sig behövd och omtyckt.


någonting


till dess krossar jag rutor

drömmar illusioner


till någon vänder sig om

till ekot av mina fotsteg


till dess sliter jag upp kylskåpsdörren

för att höra ljudet från min röst

studsa mot freon


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0